یکی از مهمترین دغدغه ها برای کسی که می خواهد داخل پاساژ صاحب مغازه شود ، این است که این مغازه کجای پاساژ باشد تادید خوبی داشته و فروش مناسبی داشته باشد .برای خریدن یک مغازه حتما به موارد زیر توجه کنید :
اگر تصمیم به خرید یک مغازه برای شروع کسب و کار دارید ، مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید سرمایه تان است . ببینید چقدر پول دارید و می خواهید چه کسب و کاری راه بیندازید ، بعد از آن می توانید به این فکر کنید که در کجا مغازه داشته باشید و این مغازه باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا برای شما سودآور و مشتری پسند هم باشد .
بعد از اینکه دیدید چقدر می خواهید بابت مغازه دار شدن خود هزینه کنید باید ببینید قرار است چه چیزی را برای فروش در واحد تجاری خود قرار دهید تا تصمیم بگیرید قرار است مغازه تان چقدر متراژ داشته باشد . اگر جنس شما از نوع اجناس کوچک باشد مثل موبایل ، پس نیاز ندارید که مغازه ای با مساحت بزرگ داشته باشید .  اما اگر می خواهید اجناس بزرگ مثل مبل  یا پوشاک را در مغازه خود جای دهید ، لازم است مغازه ای داشته باشید با متراژ بالا .
اگر بتوانید مغازه ای دو نبش در یک پاساژ برای خود دست و پا کنید مطمئن باشید گام نخست را با موفقیت برداشته اید . مغازه هر چقدر در دید باشد ، برای جلب مشتری موفق تر خواهد بود اما وقتی از دید مغازه مطمئن شدید تنها این نکته کافی نیست . نکته بعدی درخصوص نوع چیدمان و دکوراسیونی است که شما به عنوان مغازه دار باید آن را منطبق بر نوع مغازه طراحی کنید .
هر چقدر در این خصوص موفق تر و حرفه ای تر عمل کنید ، مطمئن باشید مشتری ها خواه ناخواه نگاهشان به سمت مغازه شما جلب می شود و نمی توانند از ندیدن مغازه شما بگذرند . دید از جمله نکاتی است که هنگام تهیه مغازه باید به آن توجه کنید .
هر چقدر دید یک مغازه در نگاه اولی که وارد پاساژ می شوید ، بیشتر باشد قیمت آن بالاتر می رود و مغازه دارها برای داشتن آن سر و دست می شکنند چون به هر حال مشتری ها در هنگام خرید ، عقلشان به چشمشان است و آنچه زودتر به چشمشان بیاید به سراغش می روند .
اگر موفق به داشتن مغازه دو نبش نشدید جای نگرانی نیست . جای دیگری که می تواند در جلب مشتری کمک کند این است که محل قرار گرفتن مغازه کنار آسانسور ، پله برقی ، راه پله یا درهای ورودی پاساژ باشد .  چون در این قسمت از پاساژ مشتری هایی که وارد پاساژ می شوند خواه ناخواه نگاهشان به مغازه شما می افتد و اگر موارد دیگر مثل نوع دکوراسیون مغازه قوی و گیرا باشد مشتری پا به مغازه شما خواهد گذاشت چون واحد تجاری وقتی در این نقاط قرار می گیرند به اصطلاح می گویند این محل ها پاخور و در چشم هستند .
قیمت مغازه های همکف معمولا از مغازه های سایر طبقات گرانتر است چون جذابیت و پاخوری آنها بالاتر است.راهنمای خرید مغازه در نقطه طلایی پاساژ